Podatek dochodowy od osób fizycznych (PIT)

• kompleksową obsługą prawną we wszystkich sprawach związanych z podatkiem dochodowym od osób fizycznych;
  • pomocą w wyborze formy opodatkowania w przypadku osób prowadzących działalność gospodarczą;
  • w przypadku wykonywania zawodu, w którym jest to dopuszczalne – pomocą w ustaleniu, czy możliwe jest zastosowanie 50% kosztów uzyskania przychodu;
  • analizą konsekwencji podatkowych związanych z nieodpłatnym uzyskaniem przychodu, sprzedażą nieruchomości lub obrotem instrumentami finansowymi;
  • analizą konsekwencji podatkowych udziału w programie motywacyjnym;
  • pomocą prawną w zakresie stosowania umów o unikaniu podwójnego opodatkowania;
Podatek dochodowy od osób fizycznych (PIT)

Obowiązek podatkowy w zakresie złożenia deklaracji i rozliczenia się z podatku dochodowego od osób fizycznych (PIT) powstaje w każdym roku. Od aktywności, które podejmowałeś w ciągu roku zależy złożoność problemów prawnych, z którymi będziesz musiał zmierzyć się przy rozliczeniu.

W zależności od pracy jaką wykonujesz, możesz rozważyć zastosowanie stawki 50% kosztów uzyskania przychodu, co zmniejszy Twoją podstawę opodatkowania. Jeżeli prowadzisz działalność gospodarczą, masz przed sobą kilka możliwości wyboru w zakresie formy opodatkowania (skala podatkowa, podatek liniowy, ryczałt – w zależności od branży). Inne problemy pojawią się, jeśli w ciągu roku obracałeś instrumentami finansowymi, sprzedałeś nieruchomość lub uzyskiwałeś przychody poza terytorium Polski.